Thursday, December 15, 2011

AKU DAH BESAR...

Salam Khamis semua.. dah lama tak update blog aku neh.. agak bz sebenarnya dengan macam2 ada.. erm.. kelas, kelas n kelas... dah tanggungjawab aku tuk mengajar kan?? hari ni pun xde yang menarik.. skang ni aku tgh survei nak cari rumah.. nak cari bnk tuk wat loan.. ermmm.. banyak benda yang aku nak buat... nak kena simpan duit lagi.. ish byk2...

lagi berapa hari dah masuk tahun baru... 2012.. umur pun dah meningkat. tapi kan kenapa aku masih lagi tercari2 diri aku. macam tak boleh nak berdikari.. macam dikongkong pun ada gak.. padahal org lain buat hal sendiri. dah ada harta dah tp aku?? kadang2 aku pikir aku ni macam budak kecik lagi... walaupun tahun depan aku dah umur 28 tahun.. OMG dah tua dah tp kenapa aku rasa masih terikat.. macam betol2 kena ikat... aku terasa nak bebas macam org lain.. ada hidup sendiri.. kenapa semua ni terjadi pada aku... aku dah dewasa.. dah boleh pikir sendiri... aku macam xde hidup.. hidup aku diaturkan... xleh nak berdikari..

aku ni manusia biasa, nak bebas. bukan nak duk lam sangkar.. tolong la biarkan saya ngan hidup saya.. i need my own life... sy bukan budak2 lagi.. thats why kadang2 aku fikir aku sorang2 je kat dunia ni... hidup sorang2.. semua yang aku buat kena tentang... rasa xhilangkan diri pun ada.. bia xde sorang pun jumpa aku lagi.. aku dah besar.. bukan budak kecik lagi.. aku perlukan dorongan bukan larangan... aku sedih bila mengenangkan nasib aku ni... aku macam xdak sape2 lagi.. aku sorang2 je kat dunia ni.. macam anak tiri pun ada... xpernah aku rasa macam ni... perlu keaku menghilangkan diri???

kadang2 aku pun xpaham, kenapa orang suka bercakap pasal org lain... suka amik tahu pasal org lain?? diri sendiri tak terjaga nak jaga org lain? aku xpaham ngan manusia ni... apa yang bestnya jaga tepi kain org?? aku pun xpaham kenapa kita perlu dengar cakap org?? betol ke apa yg org cakap tu?? boleh bawak masuk kubur ke??dapat pahala ke?? kalo dapat PAHALA la kan... aku pun nak ckp pasal org len... tp?? hmmm.... aku pun xtahu.. mmg xdapat nk wat apa... mulut org kta tak boleh nak tutup.. yang penting sekarang ni... jaga diri kita sendiri.. bia apa org nak kata.. bukan wat salah pun.. yang penting kta jgn jaga tepi kain org... tu yang penting...

aku ni pun manusia biasa je..sering melakukan kesalahan. kadang2 xsedar wat org sedih.. wat org terasa hati. so sekarang ni aku nak mintak maaf kepada semua yang kenal aku... aku nak mohon ampun nak maaf kepada semua yang mengenali aku... sekiranya terdapat salah dan kata.. sila maafkan aku... i'm sori for everything.. andai kata aku masih hidup kay DUnia ni.. akan kucoretkan lagi dlm blog ni...

terima kasih semua...
Assalamualaikum w.b.t

No comments:

Post a Comment